2012. február 26., vasárnap

CD 350 Gorilla

Amikor a Nyugati pályaudvaron első alkalommal találkoztam a Szlovák 350-es mozdonnyal, egyből megragadott a formája és a színvilága. Ennek már jó pár éve, azóta már a Keleti pályaudvar az úti céljuk ezeknek a két áramnemű ex ES499.0 Škodáknak. 
N-es méretben nem árulnak komplett mozdonyt, viszont a cseh DK-Modellnél lehet egy építő készletet venni.











A DK-Model árulja ezt a készletet az egy áramnemű 150-es és a hozzánk is bejáró 350-es verzióban. Ha a vásárlás mellet döntesz figyelj melyiket rendeled. A különbség a tető és az oldal szellőzők számában van.
A készlet csak a kasznit tartalmazza, hajtást nekünk kell alá választani. Az interneten az Arnold N 2307 E-Lok BR 143 584-1 S-Bahn mozdonyát javasolták.


Az összeforrasztott kaszni hosszban tökéletesen passzol az alvázra, viszont a fülke alja miatt a magasság nem stimmel, az 5mm-el magasabban van. Erre azt a megoltást találtam, hogy új padlót kapott 2mm-el magasabban, valamint a fémöntvényből is lereszeltem 3 mm-t.



A forgóváz maszkokat külön fel kell ragasztani a gyáritól megfosztott csonkokra. De hogy jobban tartsanak kaptak egy kis "fület" is.





A tető porcelánok egy részét az alap modellről fel lehet használni, de van pár amit műanyagból és rézdrótból készítettem el. Az áramszedő a SOMMERFELDT Nr.792 változata.
  
A festés során elég sok maszkolásra van szükség. Sokat gondolkodtam a sorrenden, mert az ilyen esetekben a világosabb színt szoktam elsőnek fújni, majd a jobban takaró sötétet. De ebben az esetben nagyon bonyolult lett volna a ezt követni.



Végül a tetőn az áramszedők és porcelánok festésével majdnem befejezettnek tekinthetjük a modellt. A világítás és a szélvédők vannak már csak hátra.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése