2012. március 4., vasárnap

GySEV 470 501 Sisi

Amikor 2011 december 4-én megláttam a képeket a Gysev Zrt legújabb matricás mozdonyáról egyből beleszerettem. Ez a mozdony egyszerűen gyönyörű! Olyan volt, mint amikor először láttam képeket a ÖBB Mozart vagy Bundesher gépeiről. Mestermű ez a dizájn hála érte a Lok&Morenak és  Tranta Péternek. Nagyon elegáns a fehér, fekete, bordó, arany kombináció, jól mutat a monarchia címere és a császárnő portréja is az oldalán.




Mostanában el vannak kényeztetve az N-es modellezők, egyre-másra jelennek meg a magyar témájú modellek. Mindenkinek megvan a véleménye a tampon nyomott és matricázott modellekről,  mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Személy szerint úgy gondolom a feliratozás mindenképp tamponálva ad szebb eredményt. Viszont a tartósságot nem tekintve - legalábbis megfelelő minőségű fotónyomtatóval előállított alapanyag esetén - a vizes matrica szebb eredményt ad. Nemrég vettem meg a Fleischmann kiadásában megjelent 175 éves Német vasút 1216-os mozdonyát és ott a tamponnyomás olyan, mint amikor 1-2 méterről nézünk egy óriásplakátot. Csak a pontokat láttam rajta, lagalább fél méter távolságból adta vissza az igazi mozdonyon látott hatást. Valamint a színekkel is problémám volt. Tudom én, hogy egy ilyen összetett  képnek a tamponálása rengeteg színt és szerszámot igényel, de egy fotó nyomtató 16 millió színével nem versenyezhet.


Visszatérve a 501-es mozdonyhoz, meg fog jelenni gyári kiadásban is ez a példány, de egyrészről nem bírtam addig várni, másrészről pedig a fentebbi okok miatt határoztam el, hogy inkább saját részre el kell készítenem. 


Íme az eredmény:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése