Rég óta terveztem már egy Nohab átalakítást, de eddig nem mertem belefogni. Az alap kiválasztása elég nagy fejtörést okozott. Nem is olyan régen még csak a Minitrix gyártott N-es méretben ilyen mozdonyt, de az csak messziről hasonlít a magyar változathoz. A sok eltérés közül a legszembetűnőbb a tetőn található szellőző ventilátorokat borító nagy doboz. A pár éve kapható Kato verzió sokkal jobb választás, de egyik sem tökéletes. Viszont mindkét változattal rendelkezem, így lássuk mit kell tenni, hogy elfogadható eredményt kapjunk.
Trix alap
Első próbálkozásom a tető rendbe tételéhez, az volt, hogy műgyanta másolatot készítettem a ventilátorokról, de miután kiderült számomra, hogy a tető panelek mérete sem stimmel elhatároztam hogy rézből készítek egy komplett változatot.
Ennek előnye az is, hogy a ventilátorok is láthatóvá tehetőek. Ami nagyot dob a modell összképén.
A réz alkatrészeknél a tetőpanellel kezdtem a munkát, ami a megfelelő ívre való hajlítást jelenti, majd külön a ventilátorok jöttek és végül az egybeforrasztás. A kipufogó kéményeihez kellett egy kis segédszerszám, ami 3 drót összeforrasztását jelentette, amire a méretre vágott réz darabot hajlítottam.
A tető kívül és belül.
Az alapmodellről a festék eltávolítását követően az egész tetőt le kellett reszelni. A nagyobb darabokat szikével vágtam le majd reszelővel simítottam el az eredményt. Végül a ventilátoroknak szükséges helyet ki kellett vágni és jöhetett a felragasztás.
Ezt követően jöttek az "apróságok", a szellőző gomba és a kazán kémény amiket a egy öngyújtó szelepéből reszeltem ki. Majd a kapaszkodók citerahúrból készültek a megfelelő formára hajlítással, a tetőn plusz három drótot forrasztottam rájuk, hogy be lehessen a helyére rakni. A csatlakozó a lámpák között és a vonóhorog szintén rézmarással készült.
Ezt követően jöhetett a festés. A megvalósítandó M61 019-es pályaszámú gép mai kivitelének megfelelően narancs (RAL2002) valamint a kapaszkodói és a mellgerenda sáfránysárga (RAL1017) színt kapott. A feliratokat vizes matricával készítettem ami alá és fölé fényes lakkot kell fújni. Végül a teljes száradást követően kapta meg a matt fényét.
Majd a fényvezetők, ablakok és ütközők visszahelyezése következett.
A forgóvázon is elég sokat kell dolgozni, hogy a MÁV változatra hasonlítson. Ehhez első körben le kell vágni a felesleget, majd pótolni a hiányokat.
Fent a Kato lent a Minitrix változat.
A fékhengerekhez a szintén Minitrix gyártmányú Szergej forgóvázáról készítettem mintát és sokszorosítottam. Mivel a formán csak 4 van és egy Nohabhoz 12 kell, ezért először csak egyesével készítettem párat, majd azokból még egy formát, így már elég gyorsan lehetett a megfelelő mennyiséget elkészíteni.
Végül felkerültek a helyükre a hengerek
Majd festést követően, összeszerelés, pár apróság még utoljára, például a kürtök, az antenna, a teli kotrós végre féktömlők és vonóhorog.
Az elkészült KATO verzió
Az elkészült MINITRIX verzió
1 megjegyzés:
Már várom, hogy kész legyen...! :)
Megjegyzés küldése