2012. február 11., szombat



ÖBB Taurusok

Amikor megláttam a képeket az Osztrák állam vasutak (ÖBB) reklám grafikával ellátott mozdonyairól rögtön tudtam, hogy ilyenek nekem is kellenek. Mivel nem számíthattam rá, hogy valaha is bármely modellgyártó kihozza a modellt ezért elhatároztam, magam készítem el őket.


A két kiszemelt mozdonyok eredetijét Mozart 250. születésnapjára, valamint a Bundesheer a légierő 50 éves jubileumára készítették el.


 Mivel egyik sem jár be Magyarországra és nem volt lehetőségem odautazni hozzájuk. A megvalósítást rengeteg böngészés előzte meg, amikor fotókat gyűjtöttem a mozdonyokról.

A Bundesheer matricáját Corel Draw 13 programban rajzoltam meg. Minden apró részletet magam készítettem el, a pilóta fejét leszámítva. Ez igen hosszadalmas munka volt (kb.: 2 hónap). A Mozart esetében az igazi mozdonyról készült képeket használtam fel és arra rajzoltam rá a feliratokat, mert azok nem voltak tökéletesen olvashatóak.
Az előszítési fázisban lemostam a korábbi DB-s piros festéket a kaszniról, majd az alap színekre fújtam, fehérre és aranyra. Majd jött a szürke a tetőre és az ütközők köré és a fényes lakkozás.
Ezt követően jöhetett a homlokoldalak matricáinak felrakása, majd az oldalaké. Itt jöttem rá hogy nem kell erőltetni ami nem megy. A pilóta felőli homlokoldalra egy 2mm széles és 30mm hosszú matricát kellett volna felrakni, de nem akart összejönni, ezért inkább megfestettem. Majd a matricák megóvása érdekében selyem fényű lakkal lefújtam mindent.



Végül az összeszerelés előtt a tetőelemeket is feljavítottam némi színezéssel.

És íme a végeredmény:
OBB 1116 250-0 Mozart








ÖBB 1116 246-8 Bundesheer





Tisztában vagyok vele, hogy nem lett tökéletes, van rengeteg kisebb-nagyobb hiba rajta.  De döntse el mindenki maga, hogy milyen lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése