2012. március 28., szerda

ModellbahUnion

Sokáig tanakodtam, hogy megírjam-e ezt a posztot, mert a saját készítésű modelljeimről szól ez a blog. De a napokban érkeztek meg az első Modellbahn Union gyártmányú teherkocsijaim. Aki látott már fotókat róla, annak van már elképzelése, de állítom én is meglepődtem amikor kibontottam a dobozokat. Ezekhez nem kell már semmilyen feljavítás, így jók ahogy vannak.




Első sorban a kíváncsiság vezetett a modellek beszerzéséhez, ugyan a kocsik mindegyike (talán a tartály nem) bejár hazánkba és így nyugodtan megférnek a magyar szerelvények között, de egy MÁV-os átalakításnak is jó alapjai lehetnek.

Volt közöttük ponyvás és eltolható tetejű acéltekercs szállító kocsi és tartálykocsi. Mindkettőből egy tiszta és egy koszolt kivitelű. A dobozok bombabiztosak. Ennyire becsomagolt kocsikkal még nem találkoztam. A papír védőkeretből kihúzva egy műanyag dobozt találunk, amiben szivacsos anyaggal körülvett műanyag keretben van a kocsi. Nem úgy mint a TRIX és társai esetén, hogy ha leveszem a doboz tetőt már esik is ki, hanem a kerettel együtt lehet csak kiszedni, ami nagyon könnyen kivehető és nem oldalról, hanem alulról és felülről tartja a modellt. A Fleischmann Desirónál találkoztam ezzel a megoldással első alkalommal. Nagyon praktikus, mert nem kell félni, hogy hol is fogjam meg úgy hogy az apró filigrán alkatrészeket ne törjem le.



A tartálykocsin az összes kapaszkodó, létra és fogantyú fémből van, még az alvázon a légtartályok csövei is fémből vannak. 


A kerekek alacsony nyomkarimás verziók. Kicsit tartottam tőle, de eddig sem vontatott, sem tolt menetben nem volt velük gond.



A normál Arnold kapcsolók mellett mellékeltek hosszabb és rövidebb amerikai típust is. Valamint a féktömlőket és az igazi vonóhorog és kapcsoló imitációját.

Felszerelve, ha vitrinben tartjuk, vagy állandó végkocsiként közlekedtetjük, akkor nagyszerű látvány.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése