2012. március 18., vasárnap

MÁV 480 Traxx



A MÁV 480-as sorozata a legújabb beszerzésű mozdonyokat takarja a vasúttársaságnál. Ebből a Bombardier által gyártott TRAXX típusból 25 példánnyal rendelkezik, amik 2011-2012-ben érkeztek hazánkba. Jellemzően személyvonatok továbbítására használják ezeket a 160 km/h sebességre alkalmas két áramnemű mozdonyokat.

Ezek közül a 480 001-es példány oldalára helyeztek el Kandó Kálmán tiszteletére egy egész oldalas matricát. Képek az igazi mozdonyról az Indóház Online oldalán.



A mozdony alapjául szolgáló modellt a Minitrix kínálatából választottam. Több lehetőség is adja magát, de a kevesebb munka miatt a 12192 vagy a 12193 katalógusszámúak közül kellett döntenem. Alaposabb szemrevételezés után kiderült, hogy mindkettő azonos karosszériával (és persze belsővel) rendelkezik. Csupán az oldalán és az orrán található logókban tér el egymástól és, hogy kevesebb legyen a lemosni való a  DB BR146.2-est választottam. Mivel a tető és az alváz, és a karosszéria alsó szürke része megegyezik a magyar verzióval, így nem mostam le az egész festést.

Első lépésben szétbontottam a kasznit. Kiszereltem az üvegeket, a fülke imitációt és a világítás fényvezetőit. Majd az áramszedőt és a porcelánokat szedtem ki, hogy ne legyenek útban.

Ezt követően a logókat eltávolítottam tampon lemosóval, majd finom 2000-es csiszolóvászonnal egyengettem el a felületet. Ugyanis a tampon lemosását követően a logó ott szokott maradni, mint egy "dombormű" a mozdonyon.

Majd a szürkének maradó részeket kimaszkoltam és azúrkékre festettem. Amit végül alaposan lakkoztam.

Ezúttal a matricát ragasztottam fel előbb és csak azt követően, hogy még egy réteg védő lakkot kapott fogtam hozzá az orr sáfránysárga és fekete festéséhez. Az alsó rész szürkéjére még pár felirat felkerült, többek között a pályaszám és a engedélyezett sebességet mutató táblázatocska. 

A sárga száradása után az is megkapta az alapozó lakk réteget, amin elhelyeztem a pályaszámot, majd mindezen műveletek végén kifestettem ecsettel a tetőn az antennákat fehérre és a kürtöket feketére. Majd mivel az eredeti modellről hiányzott, de könnyen elkészíthető darabnak gondoltam egy kés antennát is raktam a kettes vezetőfülke fölé.

Végezetül következett az matt lakkozás, amivel a végleges fényességet állítottam be.


Egy csoportkép erejéig egymás mellé raktam a most elkészült és a Kiskunmodell által készített 408 002-es mozdonyomat.




1 megjegyzés:

Unknown írta...

Üdv.
L. Tamás vagyok és egy barátomnak, akinek a kedvence a 001-es TRAXX szeretnék Kandó verbelok-ot adni a modelljéhez.
Az iránt érdeklődnék, hogy van-e esetleg egy lenyomatod/ hasonló, amin csak a verbelok "kinyomtatandó" részletei vannak egy metszeten.
előre is köszönöm (wwwereb@gmail.com -ra várom válaszod)

Megjegyzés küldése