2013. január 20., vasárnap

MÁV M61 004

Minitrix Nohab

Nagyon kevés N-es magyar vonatkozású modell jelent meg a gyártók kínálatában az évek folyamán, és ezek többsége is csak szimpla átfestés. Ilyen a 2009-ben megjelent M61 004-es példánya 12270-es katalógusszámon. Amin sem a tető sem a forgóváz nem is hasonlít a MÁV mozdonyéra.


Viszont ez jó alapot szolgáltatott a következő átalakításom témájául. A festés és tamponozás kiváló minőségű ezért, igyekeztem csak azokat a nagyon szembetűnő részleteket javítani, ami nem teszi azt tönkre.
A tető a korábbi cikkemben is szereplő saját készítésű sárgaréz fotómaratás, mint ahogy a többi alkatrész is.

Szétszerelés után alaposan becsomagoltam, majd pedig kivágtam a felesleges részeket és lecsiszoltam a kiálló maradék tetőelemet is előkészítve a helyet az új tetőnek.



Ezt követően helyére ragasztottam a komplett tetőpanelt.


Ezután még tetőkapaszkodót, kürtöt, fellépőt, orr csatlakozót, vonóhorgot, valamint. átalakított forgóvázat kapott. A tetőt és a pályakotrót RAL9018-as fehér, a tető oldalsó részét és a fellépőt RAL3000-es pirosra festettem. Majd selyem matt lakkal fújtam le.

Mint mindig ezúttal is meg kellett dolgozni a szép eredményért, de úgy gondolom megérte. 
Végezetül itt van pár összehasonlító kép az eredeti és az átalakított modellről. 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése